Millennium Youth Camp: Yrittäjien parissa
Puolet leiriläisistä vastasi myöntävästi, kun kysyttiin perustaisivatko he joskus oman yrityksen. Päivän teemana olikin yrittäjyys, kun joukko aloittelevia yrittäjiä esitteli heille oman bisneksensä ja valotti vähän yrittäjämaailmaa.
Ryhmä materiaalitieteet ja -teknologia liikeideaa muovailemassa. Kuva: Lumi Ketola.
Ryhmät kiersivät start-up-yritysten workshopeissa, joissa oli kaikenlaista toimintaa aivobicistä oman liikeidean kehittämiseen. Mukana olivat yritykset Briim, Fresh Effect, MusicLogg, Tuliotus ja Wish Bros.
Briimin pisteessä kerrottiin siitä, miten ihmiset eivät pysty stressiltään ja multitaskaamiseltaan keskittymään ja muistamaan asioita ja he tarjosivat siihen ratkaisun: aivobic. ”For people with brains”, kuten firman slogan kuuluu. Ensimakua aivojumpasta leiriläiset saivat viisiminuuttisessa pikasessiossa.
Maria ja Angel tutustumassa aivobicin saloihin. Kuva: Lumi Ketola.
MY Campin keskuudessa yksi suosituimmista workshopeista oli Wishbhonen paja. Muovailuvahaa ja piirtämistä apunaan käyttäen ryhmät pääsivät pilke silmäkulmassa kehittämään omaa liikeideaansa.
Yksi nerokas brainstormauksen tuotos oli päähänkiinnitettävä lasersäde, joka karkottaa hyttyset. Leiriläisille vielä opastettiin, kuinka he voisivat saada vietyä ideaansa eteenpäin.
Pajoissa myös pohdittiin, miksi joistain asioista tulee suosittuja ja mahdollisia eri tapoja tienata free-to-play-peleillä. Lisäksi tutustuttiin MusicLoggin palveluun ja mietittiin, mikä motivoi ihmisiä jatkamaan esimerkiksi kitaransoiton harjoittelua.
Päivä varmasti vaikutti monen leiriläisen suhtautumiseen yrittäjyyteen. Aika näyttää, onko tässä joukossa uusia Mark Zuckerbergeja.
Lisätietoja yrityksistä:
Briim
Wish Bros
Fresh Effect
Tuliotus
MusicLogg